hello Norway

Sorry att jag inte skrivit.... är nyss komhemmen från Norge så tänkte uppdatera litegranna
ska skriva lite mer även när jag är i Norge

Har jobbat mkt i Norge och det går bra.

Passa på att träffa min kusse Emelie som jobbar i Oslo..så trevligt så

vi åt go mat o tog var sin Frozen Strawberry Daiquari som smakar ljuvligt på "Fridays"

Har fått lära mig lite nya ord med
tydligen ska man inte fråga om en bärs på krogen... för det betyder bajs! haha

Jag bor centralt i en stoooor 4;a som är jättefräsch... emellanåt är det någon annan som oxå bor där men annars har jag bott där själv.. har en förmåga att sprida ut mina grejer i hela lägenheten har jag märkt hehe
har träffat massa roligt o trevligt folk som jag jobbar med :)



Från Oslo när jag träffa Emelie



I lägenheten,..trött o sliten efter ett arbetspass :) men som tur är jobbar man max 7 timmar på en vakt så dagtid slutar jag senast vid tre.. men har ibland gått lite dubbla vakter



Massor med roliga butiker med fina kläder o skor finns :)....blir en hel del shoppingturer ;) har ett stort shoppingcenter några meter från min lägenhet



Dessa sitter överallt på min arbetsplats ;)



Här har ni lite att fundera på vad detta är
Detta står i omläggningsrummet.... jag läste mors korv?! ;) haha




Kommentarer
Postat av: JC Denton

Välkommen tillbaka. Hoppas att mitt svar om hur Shabbat firas, gav dig en komplett bild. Om två veckor är det dags för att fira judiska nyåret

2008-09-18 @ 19:21:22
Postat av: Helena

tackar... jadu jag är inte så insatt

2008-09-19 @ 18:09:46
Postat av: JC Denton

det gör inget. Inte lätt att hålla reda på alla religioners högtider. Själv har jag svårt att hålla reda på högtiderna:D..vad jag vet är att jag inte firar jul eller påsk längre.

2008-09-19 @ 19:20:27
Postat av: Johnny cash

Heter Sabbat och inte shabbat :) dra mig i a lita låde:D

2009-11-17 @ 23:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0