onsdag

Helena läser tidningen
Lite onödigt vetande:


Det slås fast i en studie som gjorts av London School of Hygiene and Tropical Medicine och publiceras i senaste numret av The Lancet. Tjocka människor konsumerar 18 procent mer kalorier än normalviktiga, enligt studien.
Denna glupskhet gör att efterfrågan på mat ökar vilket i sin tur ökar jordbruksproduktionen och mattransporterna. Därmed ökar oljeanvändningen vilket får oljepriserna att skjuta i höjden. Prisökningen läggs på matpriserna - och världens fattiga har inte längre råd med mat. Slutsats: kalaskulorna bidrar till hungersnöden i världen.

lite kontroversiellt vetande. Ännu en anledning till att tänka på figuren inför beach 08 gott folk.

image141

inte helt ok att äta för mycket av om du inte vill bidra till värlssvälten??


Carolina Gynning har nu skrivit kontrakt på kanal 4 igen o deras storsatsning "Dancing on ice" och kommer alltså inte ha sitt egna program längre.... trist... tyckte den serien var helt underbar.. Inte för hon direkt ansågs smart i avsnitten men ändå skönt befriande flummig och glad att titta på

_______________________________________________________________________________________

Fick med mig lite hotell te från helgen... provade idag Energie Lagon Bleu som var sisådär i smaken, men pigg ska man allafall bli och det blev jag


Var för några dagar sedan i Söderköping och åt glass på det underbart goa Smultronstället . På resan dit tog jag ett så sött kort på Diva när hon var "finklädd" med sin Divatröja. Är bara tvungen att sätta in ett kort på henne :

image143

she´s the sweetest thing!!

Kommentarer
Postat av: JC Denton

Ja vissa människor är duktiga på att äta mycket. Själv håller jag mig smal tack vare träning och att jag följer Halacha i Toran. Vilket förbjuder mig att äta bl a gris och skaldjur. Plus att blanda mjölkprodukter med kött.

2008-05-21 @ 20:29:46
Postat av: Marie

Diva är verkligen sockersöt!!

2008-05-22 @ 13:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0