flum by night @ radiumhospitalet

sista natten då..... har läst varenda jäkla känd människas blogg från Svedala nu tror jag...läsa lite naglar ...ge lite antibiotika till en patient o glo på film.. sen SEN ! får jag åka hem i bilen..då blir det kudden, sovbindeln o øronproppar i o sen gå lyss i råsovet(som en kär vän till mig skulle uttrycka det)..

tips mottages glatt vad man kan gøra før att få tiden att gå om nätterna... tyvärr JC så läser jag inte så mkt judendom så inga tips på de siderna bara ;)

Har denna helg varit så himla sugen på att gå ut o festa.. brukar inte ha ett sånt himla sug efter det... e som att just när jag inte Får det pga att jag ska jobba så vill jag mer än allt annat gøra just det..lustigt fenomen det där
Kanske dricka lite skumpa nästa helg el ngn go drink...
Här e tips på drinkblandning som e min favvodrink:

MojitoStjärnrecept

Traditionell kubansk drink som blev populär i USA under slutet av åttiotalet. Myntan döljer romsmaken effektivt vilket gör drinken enkel att uppskatta. Speciellt på sommaren.  ( eeehh funkar året runt)


Ingredienser (1 portion)

  • 6 cl vit rom
  • ½ lime i bitar
  • 2 cl sockerlag
  • 10 myntablad
  • sodavatten

Tillagning

  1. Mosa limefrukten tillsammans med sockerlag och mynta i ett whiskyglas. Enklast är att göra detta med en limepress.
  2. Fyll glaset med krossad is till hälften.
  3. Häll i romen.
  4. Toppa med sodavatten efter prefererns.
  5. Rör om och dekorera med en myntakvist.
  6. Servera med sugrör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0